close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

כיצד לבחור תיק לילדים לבית הספר?

מערכת שורשו אב, תשפ27/07/2020

סיומה של שנת הלימודים מאותת על תחילתה של שנה חדשה בעוד זמן קצר, וישנם מי שמקדימים להיערך בכל הנוגע לרכישת ציוד לבית הספר בעבור הילדים, וכן לבחירת התיק המתאים לילד

תגיות:
צילום: freepik

ישנם כיום פרמטרים רבים הקובעים את איכות התיק, כאשר את כל אלה יש להביא בחשבון ביחס לצרכי הילד, בזמן שחשוב לזכור כי תיקים לביה"ס נועדו לשרת את הילדים באופן יומיומי לאורך השנה כולה, ולעתים אף יותר מכך, ומכאן כי מומלץ מאוד לבחור בתיק עמיד, נוח לשימוש ואיכותי. פעמים רבות הילד יבקש תיק תוך התייחסות להעדפה עיצובית, פופולריות ואופנה, ללא התייחסות לפרמטרים של נוחות ואיכות, וכאן נכנס תפקיד ההורים לסייע לילד, לכוון ולא להתפשר על תיק שאינו מותאם לצרכיו. להלן סקירה קצרה על הדגמים והתכונות המרכזיות

צילום: freepik
שכדאי להכיר בנושא -

ראשית כמובן, תיקי גב:
תיקי הגב נפוצים יותר ומשמשים ילדים מעט יותר בוגרים, כאשר גם אלה מגיעים במגוון דגמים, תוך התאמה לגיל ולצורך. תלמידי בתי הספר היסודיים עדיין זקוקים לתיקים בעלי מקום מספק לכמות גדולה של ספרים וציוד, בעוד שבחטיבות ובתיכונים ניתן לראות יותר ויותר שימוש בכלים מקוונים, למידה באמצעות מצגות וסרטונים, כמו גם הצבת לוקרים ופתרונות אחסון לתלמיד בבית הספר. מסיבה זו לילדים הצעירים יותר יש להעדיף תיקים רחבים, בעלי נפח אחסון גדול וחלוקה לתאים מרובים, בעוד שהבוגרים ייהנו יותר מתיקים בעיצוב שק, חלוקה לשני חללים סה"כ והתאמה לכמות ציוד קטנה יותר.

תיק על גלגלים - כן או לא?
תיק אשר ניתן לנייד באמצעות גלגלים המקובעים לתחתית התיק, או לחילופין עגלה מותאמת בעלת גלגלים, המתחברת לתיק, מיועדת לרוב לגיל הצעיר, לתלמידי כיתות א'- ב'. בגילאים הללו הילדים עדיין קטנים פיזית, ואילו הצרכים הלימודיים מחייבים ניוד של ציוד רב, ספרים, חוברות ומחברות, מן הבית לכתה וחזרה, ברמה יומית. גרירת התיק באמצעות ידית נוחה על גבי גלגלים יכולה לסייע לילד ולשמור על הגב שלו מפני עומס יתר. בבחירה של תיק גב על גלגלים יש להביא בחשבון שהתיקים הללו מעט יותר כבדים ופחות מתאימים לנשיאה על הגב (במקרה של צורך משולב). כמו כן חשוב לבחור בתיק בעל גלגלי סיליקון איכותיים שאינם נשחקים בקלות.

תיק סינטטי עדיף
בניגוד למוצרי טקסטיל אחרים, בתחום תיקים לבית הספר כדאי להעדיף בדים סינטטיים, אשר חזקים ועמידים יותר, שומרים על תצורת התיק ועמידים גם בפני גשם ורטיבות. תיקי הבד אמנם צעירים ומעוצבים יותר, אולם נוטים להיפרם ולהיקרע ואינם עמידים במים.

ובל נשכח, כתפיות
כל תיקי בית הספר אשר מגיעים ללא גלגלים או עגלה ומיועדים לנשיאה, עדיפים בשילוב של כתי כתפיות רחבות ומרופדות, להקלת העומס על הכתפיים ועל הגב ולנוחות מקסימלית. תיקים בעלי כתפייה אחת או תיקי צד מתאימים לנשיאה לזמן קצר בלבד ולא לשימוש ממושך ולציוד כבד.

לסיכום הדברים, חשוב ומומלץ מאוד לבצע את בחירת התיק יחד עם הילד, למדוד, לחוש ואף להניח בתיק מספר חפצים בזמן המדידה, להערכת נוחות ועומס.

>> המאמר באדיבות צוות האתר "גולדבוקס" goldbooks.co.il

הוסף תגובה
הגדל /הקטן טקסט
שמור קישור
שם השולח
תוכן ההודעה